DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Enstrümental Analiz
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
FE 360
Güz/Bahar
2
2
3
5
Ön-Koşul(lar)
 FE 250İzlemiş olmak (Derse kayıt olup NA veya W notu dışında bir nota sahip olmak)
veCHEM 100İzlemiş olmak (Derse kayıt olup NA veya W notu dışında bir nota sahip olmak)
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı, klasik ve enstrümantal analiz teknikleri, organik ve inorganik örneklerin analizleri, endüstride kullanılan enstrümanların çalışma prensipleri konularında bilgi ve uygulama sahibi olmalarını sağlamaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Enstrümantal analiz için örnek hazırlama ve örneklemeyi yapabileceklerdir
  • Klasik ve enstrümantal analiz metotlarını tanımlayabileceklerdir
  • Optik enstrümanların bileşenlerini belirleyebileceklerdir
  • Spektroskopik teknikler ve her bir tekniğin çalışma prensipleri hakkında yorum yapabileceklerdir.
  • Moleküler Spektroskopi ve uygulamalarını açıklayabileceklerdir.
  • Atomik Spektroskopi ve uygulamalarını açıklayabileceklerdir.
Ders Tanımı Bu ders, kimyasal analiz ve klasik ya da enstrümantal analiz tekniklerini, enstrümanların optik bileşenlerini, atomik ve moleküler spektroskopi, atomik spektroskopi tekniklerinin ve moleküler spektroskopi tekniklerinin karşılaştırmalarnı, uygulamalarını içermektedir.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Kimyasal Analiz, Klasik Metotlar ve Enstrümantal Metotlar Holler, Skoog, Crouch, “Principles of Instrumental Analysis” 6th edition, Brooks/Cole Cengage Learning, p. 1-24
2 Spektroskopik Metotlara Giriş Holler, Skoog, Crouch, “Principles of Instrumental Analysis” 6th edition, Brooks/Cole Cengage Learning, p 132-163
3 Optik Enstrümanların Bileşenleri Holler, Skoog, Crouch, “Principles of Instrumental Analysis” 6th edition, Brooks/Cole Cengage Learning, p 164-214
4 Optik Atomik Spektroskopiye Giriş Holler, Skoog, Crouch, “Principles of Instrumental Analysis” 8th edition, Brooks/Cole Cengage Learning, p 215-229
5 Ara sınav
6 Atomik Absorpsiyon ve Atomik Floresans Spektrometreleri Holler, Skoog, Crouch, “Principles of Instrumental Analysis” 6th edition, Brooks/Cole Cengage Learning, p 230-254
7 Atomik Emisyon Spektrometresi Holler, Skoog, Crouch, “Principles of Instrumental Analysis” 6th edition, Brooks/Cole Cengage Learning, p 255-280
8 Ultraviyole–Görünür Moleküler Absorpsiyon Spektrometresine Giriş Holler, Skoog, Crouch, “Principles of Instrumental Analysis” 6th edition, Brooks/Cole Cengage Learning, p
9 Ultraviyole–Görünür Moleküler Absorpsiyon Spektrometresi Uygulamaları Holler, Skoog, Crouch, “Principles of Instrumental Analysis” 6th edition, Brooks/Cole Cengage Learning, p 336-366
10 Ara Sınav
11 Infrared Spektrometresine Giriş Holler, Skoog, Crouch, “Principles of Instrumental Analysis” 6th edition, Brooks/Cole Cengage Learning, p 367-398
12 Infrared Spektrometresi Uygulamaları Holler, Skoog, Crouch, “Principles of Instrumental Analysis” 6th edition, Brooks/Cole Cengage Learning, p 430-454
13 Raman Spektroskopisi Holler, Skoog, Crouch, “Principles of Instrumental Analysis” 6th edition, Brooks/Cole Cengage Learning, p 455-481
14 Nükleer Magnetik Rezonans Spektroskopisi Holler, Skoog, Crouch, “Principles of Instrumental Analysis” 6th edition, Brooks/Cole Cengage Learning, p 482-495
15 Dönemin Gözden Geçirilmesi
16 Final sınavı
Ders Kitabı

Douglas Skoog, F. James Holler, and Stanley R. Couch, “Principle of Instrumental Analysis”, 6th edition, Brooks/Cole Cengage Learning, ISBN-13:978-0-495-12570-9, ISBN-10: 0-495-12570-9.

Önerilen Okumalar/Materyaller

Douglas Skoog, Donald M. West, F. James Holler, Stanley R. Couch, “Fundamentals of Analytical Chemistry”, 9th edition, Brooks/Cole Cengage Learning, ISBN:978-1-4080-9373

S. Suzanne Nielsen, “Food Analysis”, 4th edition, Springer, ISBN: 978-1-4419-1477-4

L. Ebdon, E.H. Evans, A.Fisher, S.J. Hill, “An Introduction to Analytical Atomic Spectrometry”, Wiley, 1998, ISBN:0-471-97418-8

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
5
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
2
30
Portfolyo
Ödev
2
25
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
5
60
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
Sınıf Dışı Ders Çalışması
0
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
2
Portfolyo
Ödev
2
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
16
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
20
Final Sınavı
1
30
    Toplam
94

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Temel matematik ve fen bilimlerinde öğrenilen bilgi ve yetenekleri mühendislik alanına taşıyabilmek, X
2 Gıda Mühendisliği ile ilgili problem alanlarını tanımlayabilmek ve çözümleyebilmek, X
3 Gıda Mühendisliği ile ilgili proje ve üretim sistemi tasarlayabilmek, veri toplayabilmek ve analiz edebilmek, sonuçları uygulama alanına aktarabilmek, X
4

Gıda Mühendisliği alanındaki yeni teknoloji ve araçları geliştirme ve kullanma becerisine sahip olabilmek,

X
5

Bağımsız davranabildiği gibi grup içerisinde de aktif rol alabilmek, fikirlerini açık bir şekilde ifade edebilmek, etkin karar verebilmek,

X
6 Evrensel gelişmeleri ve yenilikleri yakından takip edebilmek, kendini sürekli yenileyebilmek ve kaliteyi yükseltme bilincine sahip olabilmek, X
7 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilmek, X
8 Gıda Mühendisliği problemlerinin çözümünde, çevre, sağlık, iş güvenliği gibi evrensel boyuttaki konularda farkındalığa sahip olabilmek, X
9 Girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilirliği mesleki alanda uygulayabilmek, X
10 Gıda Mühendisliği ile ilgili bilgisayar yazılımlarını kullanabilmek ve uygulamada karşılaşacağı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecek bilgi ve beceriye sahip olmak (European Computer Driving License, Advanced Level), X
11

Bir yabancı dili kullanarak gıda mühendisliği ile ilgili bilgi toplayabilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1)

X
12 İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek.
13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilmek

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest